Tvorba webových stránek Břeclav - 5 tipů pro tvorbu webovek, s nimiž navýšíte jejich potenciál
Tvorba webových stránek je dílem věda, dílem umění, a internet se tak bude zákonitě hemžit myriádou rad, "jak to dělat dobře". Subjektivita hraje nepochybně nemalou roli, ale některé zákony prostě platí, ať se k nim postavíte jakkoliv – a data to potvrzují. Podívejme se na některé principy, s nimiž mají vaše webovky větší šance uspět.
Při tvorbě webovek by měla být prioritou rychlost načítání
Zde není prakticky o čem diskutovat. Rychlost je zkrátka důležitá a ovlivňuje vše od vaší bounce rate až po míru uživatelské spokojenosti i konverzí.
Jestliže se stránka načítá dlouho, návštěvníci ji raději opustí. Toho si všimnou také vyhledávače a ve svých výsledcích ji umístí níže. Proto pečlivě vybírejte rychlý hosting, komprimujte obrázky, nepřehánějte to s pluginy, umožněte ukládání do Cache… zkrátka dělejte co nejvíc proto, aby bylo načítání vašeho webu bleskové.
Co nejvíce využijte vrchní oblast stránky
Svrchní oblastí stránky myslíme to, co je okamžitě viditelné, aniž byste museli stránku posouvat (scrollovat) dále. Ty nejdůležitější informace i prvky (např. hlavní nadpis, obrázky, výzvu k akci) by měli vaši návštěvníci vidět právě zde. Studie totiž prokázaly, že 57 procent času, jenž lidé na stránce stráví, stráví právě v této svrchní části stránky.
Naproti tomu v části stránky, která zabírá přibližně plochu druhé obrazovky po posunutí dolů pak lidé tráví již pouhých 17 procent času. Čas, který tráví níže na zbytku stránky, je již zcela podružný - jde jen o jednotlivá procenta.
Je tu nicméně jedno ale…
Ano, většina návštěvníků nebude scrollovat až na konec vaší stránky. Nicméně počty těch, kdo budou, jsou řádově stále vyšší než počty těch, kteří mají ještě chuť se k dalším informacím proklikat přes další z vašich stránek.
Výzkumy indikují, že lidé raději scrollují, nežli klikají. Proto se vyhýbejte snaze informovat o jednom konkrétním produktu na více stránkách – raději vše zhustěte do stránky jediné, byť dlouhé. Úspěch tohoto postupu bude stále větší. V angličtině si na toto téma můžete přečíst zajímavou studii.
Nezahlcujte návštěvníky množstvím voleb
Znáte takzvaný Hicksův zákon? Tato poučka říká, že čím více voleb před člověkem je, tím spíše se nerozhodne pro žádnou z nich. Co to může v kontextu webdesignu znamenat?
To, že můžete paradoxně zvýšit množství konverzí snížením počtu voleb. Například:
· Redukcí položek ve vašem menu
· Redukcí políček, která je třeba vyplnit ve vašem formuláři
· Soustředěním se pouze na jedno CTA
· Přiřazením konkrétní funkce každé individuální stránce
Je to podobné jako v restauracích - raději méně jídel místo přehnaně nabobtnalého jídelníčku.
Lidská tvář umožní osobnější zapojení
Je doloženo, že pokud se na vašich stránkách vyskytne fotka člověka, příznivě to ovlivní konverze a budování osobnějších vztahů s vašimi návštěvníky a klienty oproti stránce složené pouze z textových prvků.
Nicméně to neplatí ve všech případech. Tuctová fotka neznámých lidí z fotobank obvykle pozornost neupoutá. a ukazuje se, že návštěvníci si zvykli takové fotky podvědomě filtrovat.
Pokud tedy na vaše stránky fotku člověka umístit, neměli byste se bát jít na trh se svým vlastním obličejem. Případně, máte-li (což byste měli) recenze vašich spokojených klientů, připojte k nim (s jejich souhlasem) i jejich fotky.
Máte s tvorbou webovek také zkušenost? Využíváte zde uvedených tipů? Poraďte také něco ostatním návštěvníkům v diskusi.