poradna online
Choroby a onemocnění
příznaky, příčiny a jak je léčit
Vitamíny
působení, účinky a dávkování
Minerály
působení, účinky a dávkování
Bylinky a léčivky
Blahodárné účinky bylinek
Doplňky stravy
Působení a účinky doplňků stravy

Kouření

Kouření

Kouření je návyk se závažnými následky, i když se nepovažuje za nemoc. V těchto minutách, kdy kuřák kouří svoji cigaretu, doutník nebo dýmku, jeho tlak stoupá, tep se zrychluje a hodnoty kyslíku v krvi klesají. Po několikaměsíčním kouření se mohou objevit příznaky, jako je kašel, únava, zduření sliznic a někdy i dušnost. Dlouhodobě může vést kouření k rakovině plic, onemocnění srdce, chronické bronchitidě i k mozkovým příhodám.

Příznaky kouření


Kouření se projevuje trvalým kašlem nebo chronickou brochitidou, někdy i pneumonii. Kouření způsobuje chrapot, bolesti v krku, zápach z úst a zažloutlé zuby. Předčasné šedivění, ztrátu vlasů a tvorbu vrásek. U některých mužů snížení potence.
Abstinenční příznaky: úzkostné stavy, deprese, touha po cigaretě, nutkání k jídlu, nervozita a podrážděnost. Dále jsou to ospalost, únava bolesti hlavy, zácpa a produktivní kašel.

Příčiny onemocnění kouřením


Navzdory dobře dokumentovaným rizikům pokračují miliony lidí v kouření, protože je to nesmírně silná závislost. Nikotin z tabáku má fyzické účinky nejen v celém těle, ale téměř přímo vstupuje do mozku, kde dočasně působí zlepšení nálady a potlačuje pocity úzkosti. Také společenský rituál zapalované cigarety může být určitým způsobem uklidňující. Když přestanete kouřit, hladina nikotinu poklesne a to může vyvolat nervozitu a různé fyzické potíže.

Vhodné potravinové doplňky při kouření

Vitamín B komplex: jednu tabletu dvakrát denně při jídle, vitamin C: 500 mg třikrát denně, vitamin E : 400 mg denně, ovesný výtažek: 1/2 lžičky tinktury čtyřikrát denně, kava: 250 mg třikrát denně, kyselina pantotenová: 500 mg dvakrát denně.

Kdy navštívit lékaře s kouřením

Zjistíte-li příznaky závažného onemocnění spojeného s kouřením jako jsou bolesti na hrudi nebo v krajině lopatek, chrapot a kašel, zarůžovělý hlen, přetrvávající vřídky na rtech, jazyku nebo v hrdle. Chcete-li přestat kouřit a potřebujete pomoc. Máte-li zdravotní problémy, poraďte se o užívání potravinových doplňků se svým lékařem.

Kouření - fakta a rady

Vzpružující pocit vyvolaný kouřením je způsobován složkami, napodobujícími účinky mozkové chemické látky acetylcholinu, která hraje roli v duševní bystrosti. Vyvážená strava a denní příjem účinného multivitaminu dokáže zvýšit přirozenou tvorbu acetylcholinu a snížit potřebu kouření. Pasivní kouření je klasifikováno jako karcinogen A třídy - spolu s arzenikem, azbestem, benzenem a radonovým plynem.

Doporučení týkající se kouření

Jezte hodně ovoce a zeleniny, abyste snížili škodlivé účinky tabákového kouře, vybírejte si hlavně zelenou listovou zeleninu, bobulové ovoce (hlavně borůvky) a všechny druhy ořechů, které pomáhají i v ochraně proti rakovině a zhoršování zraku. Zvažte užívání nikotinové žvýkací gumy nebo náplasti, akupunkturu a hypnózu: to vše může snižovat touhu po cigaretě. Cvičte, abyste zmírnili stres. Ostrá procházka je dobrým lékem proti touze po kouření, která obvykle trvá jen několik minut.

Doplňující informace k kouření

Přestanete-li kouřit, vzniká stres, který zvyšuje potřebu pantotenové kyseliny, jednoho ze skupiny B vitaminu.


Zdroj: publikace - Léčivá moc vitamínů, bylin a minerálních látek. Reader´s Digest Výběr


Kouření - diskuze


| Copyright © 2013-2018 Beltina - potravinové doplňky | Administrace | Výměna odkazů | Jedete na dovolenou do zahraničí? Sjednejte si online cestovní pojištění za nejlepší cenu. Chlorellas BIO certtfikací bez přídatných látek