poradna online
Choroby a onemocnění
příznaky, příčiny a jak je léčit
Vitamíny
působení, účinky a dávkování
Minerály
působení, účinky a dávkování
Bylinky a léčivky
Blahodárné účinky bylinek
Doplňky stravy
Působení a účinky doplňků stravy

Vitamin H - biotin


Vitamin H - 

biotin

(Biotin)
Biotin má životně důležitou úlohu při normálních metabolických funkcích, potravinové doplňky obsahující biotin mohou pomoci při léčení různých poruch a prospět těm, jejichž strava obsahuje upravované potraviny. Biotin produkují také střevní bakterie, ale v této formě je pro organismus těžko využitelný. Hlavní formou biotinu je D-biotin. Nedostatek biotinu může vyvolat změny na pokožce a nervové poruchy.

Nejčastější uplatnění biotinu


Biotin udržuje zdravé nehty a vlasy, pomáhá tělu využívat sacharidy, tuky a bílkoviny, diabetikům pomáhá biotin udržovat hladinu krevního cukru.

Vitamin H - biotin - působení a účinky


Biotin se účastní tvorby různých enzymů a štěpení sacharidů, tuků a bílkovin z potravy, jen tak je může organismus využít. Biotin má zvláštní význam pro využití glukózy, základního paliva pro organismus, a pro udržování zdravých nehtů a vlasů.
Biotin – hlavní příznivé účinky: Biotin upravuje kvalitu lomivých a křehkých nehtů a může zpomalovat vypadávání vlasů, pokud je ovšem působeno jeho nedostatkem.
Další příznivé účinky biotinu: Ve velmi vysokých dávkách může biotin pomáhat při cukrovce, takže hladina krevního cukru (glukózy) zůstává nízká. Navíc může chránit před diabetickýcm poškozením nervů, němuž při cukrovce často dochází. Diabetici se však musí poradit s lékařem.

Doporučené dávkování biotinu

Pro biotin stejně jako pro kyselinu pantotenovou nejsou stanoveny přesné dávky, ale 30 až 10 mcg biotinu je asi dostatečné množství na jeden den. Toto množství stačí k udržení normálních tělesných funkcí; k léčení již vzniklých chorob jsou nutné dávky ostatně vyšší.
Biotin a jeho nedostatek: Nedostatek biotinu stejně jako kyseliny pantotenové nebyl u dospělých lidí prakticky zjištěn. Dlouhodobé podávání antibiotik však může vést k poklesu optimální hladiny biotinu.
Biotin a jeho nadbytek: Přestože nebyly pozorovány žádné nepříznivé účinky příliš vysokých dávek biotinu, nebezpečná doporučená denní dávka 2500 mcg biotinu by neměla být překročena.

Potraviny obsahující biotin

Biotin je obsažen v játrech, sójových výrobcích, ořeších, ovesných vločkách, rýži, ječmenu, luštěninách, květáku a nebroušeném pšeničném zrnu.

Vitamin H - biotin - fakta a rady

Biotin udržuje vlasy zdravé, ale nemůže odstranit plešatost, pokud nejde o vzácný případ těžkého nedostatku biotinu. Stejně tak nemůže kyselina pantotenová odstranit šedivění vlasů způsobené věkem.

Při používaní biotinu pozor na

Máte-li zdravotní problémy, poraďte se o užívání potravinových doplňků se svým lékařem.

Vitamin H - biotin - doplňující informace

Kaštany jsou dobrým přírodním zdrojem biotinu.

Vitamin H - biotin - diskuze

Ostatní vitaminy:

| Copyright © 2013-2020 Beltina - potravinové doplňky | Administrace | Výměna odkazů | Casino online nabídky Jedete na dovolenou do zahraničí? Sjednejte si online cestovní pojištění za nejlepší cenu.

Vylepšete si zdraví s vlastní vířivkou na zahradě . Vířivky Villeroy & Boch k domu, na zahradu i do interiéru. Villeroy & Boch i Jacuzzi.