poradna online
Choroby a onemocnění
příznaky, příčiny a jak je léčit
Vitamíny
působení, účinky a dávkování
Minerály
působení, účinky a dávkování
Bylinky a léčivky
Blahodárné účinky bylinek
Doplňky stravy
Působení a účinky doplňků stravy

Obezita

Být obézní znamená mít tolik tuku, že je v ohrožení vaše zdraví. Obezita může vést k diabetu druhého typu, onemocnění srdce, vysokému krevnímu tlaku, artritidě, spánkové apnoe a mrtvici. Vzhledem k těmto rizikům je důležité udržovat si zdravou váhu, přestože se v současnosti cítíte dobře. Je těžké změnit stravovací návyky i celkový životní styl, ale je to možné, pokud máte plán.

Příznaky


Jak zjistíte, zda jste obézní? Můžete použít index tělesné hmotnosti nebo BMI spolu s obvodem pasu. BMI se vypočítá z kombinace vaší váhy a tělesné hmotnosti. Pokud máte BMI 30 a vyšší, nezdravé stravovací návyky a málo fyzické aktivity, vaše zdraví je ohroženo. Lidé, kteří mají více tuku kolem středu těla, než kolem boků, jsou více ohroženi. U žen obvod pasu vyšší než 88 cm zvyšuje šanci komplikací, u mužů je to 101 cm a více.

Příčiny onemocnění


Pokud máte obezitu v rodině, můžete zdědit tendenci k přibírání na váze. Rodina také pomáhá vytvářet stravovací návyky a životní styl, pokud je tedy nezdravý, také je riziko vzniku obezity vyšší. I rušný životní styl ztěžuje plánování a vaření zdravých jídel, pro mnoho lidí je jednodušší vybrat si uměle zpracované potraviny, jít na jídlo do restaurace nebo jíst na ulici. Avšak potraviny z těchto míst mají často vysoký obsah nasycených tuků a kalorií a porce jsou často příliš velké.

Jak se léčí Obezita potravinovými doplňky

Chirurgie ani léky nefungují samy od sebe. Většina lidí musí provést také změny ve své stravě a celkovém životním stylu. Předtím, než vám lékař předepíše léky či operaci, doporučí vám pravděpodobně nejdříve vyzkoušet alespoň 6 - ti měsíční změnu životního stylu, která obvykle zahrnuje: Úpravu stravy – Jen nutné omezit nadměrný energetický příjem, především živočišné tuky a jednoduché cukry. Naopak je vhodné zvýšit příjem vlákniny, která je obsažena v ovoci a zelenině. Člověk by měl denně konzumovat malé porce jídla v častějších časových intervalech a nedržet drastické diety, které jsou příčinou jojo efektu. Úpravu pitného režimu – důležitý je dostatečný příjem tekutin, ale také konkrétní druh nápoje. Vhodné jsou bylinné čaje a neperlivé vody. Naopak se doporučuje výrazně omezit alkohol, který obsahuje velké množství kalorií a výrazně poškozuje játra. Cvičební režim – preferuje se cvičení vytrvalostního charakteru, například běh, kolo, plavání aj, nejlépe každý den. Vhodné je také vyhýbat se stresu, neboť i ten může k obezitě přispívat.

Vhodné potravinové doplňky při

Celostní medicína doporučuje kromě výše zmíněného konzumovat výtažky z mořských řas, které podporují činnost žláz s vnitřní sekrecí, na zpomalený metabolismus je vhodná opuncie a na podporu spalování tuků lipotropní látky, například v podobě Lecitinu a přísun aminokyselin.

Doporučení týkající se

Pokud jste vyzkoušeli různé diety a váha se vám vždy vrátila, je důležité soustředit se na toto: Zaměřte se na zdraví, nikoli na výživu. Diety většinou nefungují v dlouhodobém horizontu, protože u nich díky nutnosti velkých změn většinou příliš dlouho nevydržíme. Místo toho se zaměřte na zdravý životní styl, který zlepší vaše tělesné zdraví a pomůže vám k dosažení správné rovnováhy výdeje energie a kalorií. Chcete-li zhubnout, musíte vydat více kalorií, než přijmete. Dobré je také vytvoření plánu za pomoci odborníka. Poté poproste členy rodiny nebo přátele, aby vám pomohli s jeho dodržováním. A pokud se do plánu odchýlíte, nerozčilujte se. Zjistěte příčinu a vraťte se zpět. Ujistěte se, že jste na změny připraveni a máte dostatečnou motivaci. Většina lidí má také úspěch, pokud dělají spíše menší změny, například můžete sníst denně navíc jeden kousek ovoce, začít s každodenní desetiminutovou chůzí apod. Studie ukazují, že lidé, kteří si udržují přehled o tom, co jedí, rychleji hubnou. Pište si každý den, co sníte a vypijete, pak možná budete překvapeni svou denní spotřebou potravin. Také si všímejte, v jakých situacích chcete jíst, přestože nemáte hlad. To vám pomůže se zorientovat ve stravovacích návycích a odhalit ty nezdravé.


Zdroj: https://empatia.inshop.cz/nadvahaaformovanitela/, http://www.webmd.com/diet/obesity/tc/obesity-overview#3


Obezita - diskuze


| Copyright © 2013-2020 Beltina - potravinové doplňky | Administrace | Výměna odkazů | Jedete na dovolenou do zahraničí? Sjednejte si online cestovní pojištění za nejlepší cenu.

Vylepšete si zdraví s vlastní vířivkou na zahradě . Vířivky Villeroy & Boch k domu, na zahradu i do interiéru. Villeroy & Boch i Jacuzzi.